2009. június 9., kedd

Az egybek

Úgy döntöttem, hogy bár látszólag nem sok köze van a Tildás gyönyörűségekhez a most következő holmiknak, mostantól néha, összegyűjtve, ezeket is közszemlére teszem.

Hogy miért csak látszólag nincs köze a Tildához? Mert az én esetemben bizony nagyon is van. Korábban képtelen voltam összehozni a legegyszerűbb ruhadarabot is, de a Tildás öltögetések közben annyi gyakorlatra tettem szert és annyi trükköt és praktikát tanultam, hogy ennek köszönhetem, hogy most felbátorodtam, és mást is varrtam.

Az első lökést az adta, hogy megláttam a nyári kismama szoknyák árát. Nem gondoltam ennyi pénzt adni értük 2-3 hónapra, így első körben a nagy pipacsos kismamaszoknyámat és a lányom lezser kis naciját varrtam meg. A szabásmintájukat is én készítettem. Szonjáét egy másik nadrág alapján, csak bővebb szárral, az enyémet a kedvenc szoknyám és egy kismama nadrág kombinációjaként.

Aztán pedig arra jutottam, hogy nincs a lánynak játszóterezős, "nem sajnálom" nadrágja. A turikban, ahol az ilyeneket be szoktam szerezni, ez a méret egyszerűen nincs, így a következő nadrágja egy kényelmes, bő térdnaci lett. Sokat gondolkodtam, hogy hogyan kell egy kislány térdnadrágot úgy befejezni, hogy ne keltsen olyan érzést, mintha épp kinőtte volna a hosszút, végül ez a fodor lett a megoldás.

Ezután jött egy komolyabb falat. Beleszerettem egy pasztell csíkos lenvászon anyagba, és ebből valami csinibb gatyót terveztem varrni. Így életemben először zsebet varrtam, derékpántot, bújtatót... És még hajpántot is készítettem hozzá. Szintén saját kreáció a szabásminta is. Ahhoz képest, hogy én varrtam, nem lett olyan rossz, nagyon szeretjük.

Végül pedig pár apróság, amik közül a fabicajra való táska majdnem kifogott rajtam, de végül nem adtam fel. A csattocska pedig majdnem az ollómon fogott ki. A nagy ollóval nem tudtam ívet vágni, a kicsi meg nem vitte az anyagot. De nem ismertem lehetetlent, így végül mindkettő elkészült. No ezek miatt nem varrtam én a hétvégéig semmi Tildásat... :)
Ui: Ígérem, ha sikerül összehoznom az Igazi hátteret, ami két nap múlva is tetszik, akkor nem lesz naponta új design!!! (pirulós smile) ;)

4 megjegyzés:

  1. Nem akarok mindehová egyenként üzit hagyni, úgyhogy ide összesítve: nagyon tetszik minden, amit mostanában varrtál! :)
    A blogruhával én is így vagyok, abszolút megértelek! :D

    VálaszTörlés
  2. Én is magamtól, könyvekből tanulgatok varrni. Sajnos nem tanultam, a szabás néha kifog rajtam. A Tildából sok apró fogást "tanultam", amit másnál is fel tudok használni. A műveid nagyon klasszak lettek, nagyon tetszik a nagy pipacsos anyag. A fodor a nadrág szárán is nagyon ötletes. Szívesen látom a Tildás és nem Tildás műveidet is, csak így tovább!!!

    VálaszTörlés
  3. Naggggyon ügyes vagy! és olyan öröm a gyerekeinknek varrni... csak így tovább!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a biztatást, igazán jólesik! :)

    VálaszTörlés